صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : گردشگری صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۱۳
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۵

امروز: ۱۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (May) 03

عناوین صفحه

  • تشکر "ویژه" از شهردار همدان به‌ دلیل راه‌اندازی مجدد تالار فجر
  • رحماندوست چهره ماندگار شعر کودک
  • اعتبار 18 میلیارد تومانی شهرداری همدان برای جداره‌سازی
  • عطرآگین شدن فضای شهر با پخش اذان زنده ظهر و عصر توسط قاریان ممتاز همدانی
  • پاسخ‌گویی مستقیم رئیس شورای اسلامی شهر به شهروندان همدانی در سامانه ١٣٧
  • دیدار مدیر منطقه 3 شهرداری همدان با کارگران این منطقه
  • ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری منطقه 2 شناسایی و معرفی شود
  • الگوهای جامعه معلمان به عنوان قهرمان معرفی شوند
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس فتا
  • محکومیت 8 میلیارد ریالی قاچاقچی کالا
  • خطر سقوط در کمین تیم پاس
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • رایگان شدن درمان کودکان تا 7 سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • چرایی تفاوت چشمگیر آمار گردشگران همدان با دیگر استان‌ها
  • کاهش 90درصدی هزینه درمان بیماران سرطانی
  • سیر صعودی حیوان‌گزیدگی
  • تصویربرداری هوایی و سه بعدی شهر با مقیاس 1.500

  • هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان خبر داد: سامانه "شهرداری الکترونیک" در شهرداری همدان راه‌اندازی شد.
    به گزارش هگمتانه، سید مسعود حسینی در جلسه شورای راهبری سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی اظهار کرد: با تلاش و همت شبانه روزی کارکنان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز همکاری همه کارکنان معاونت شهرسازی و معماری، مناطق چهارگانه، اداره درآمد و سایر همکاران شهرداری همدان، "سامانه شهرداری الکترونیک" از روز شنبه 12 شهریور ماه جاری در شهرداری همدان راه‌اندازی شد.
    وی در ادامه تصریح کرد: پیشگیری از سلیقه‌گرایی، شخص‌محوری و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان از ثمرات این سامانه است که با ارائه خدمات به صورت غیرحضوری گام مهمی در راستای شفاف‌سازی و اجرای حداکثری قوانین و مقررات برداشته خواهد شد.
    حسینی با اشاره به امکان اعلام هوشمند ضوابط ساخت و ساز به صورت غیرحضوری در این سامانه توضیح داد: متقاضیان می‌توانند ضوابط شهرسازی و پروانه ساختمان ملک خود را شامل تراکم، کاربری، سطح اشغال، تعداد طبقات، عوارض و... بر اساس لایه‌های اطلاعات مکانی و محاسبات سیستمی رؤیت و سپس درخواست پروانه ساختمانی را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ثبت کنند.
    وی به سایر مزایای این سامانه اشاره کرد و افزود: پاسخ دهی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی، بانک و ادارات خدمات رسان شامل شرکت برق، آب و گاز، پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه، تصدیق گواهی و اصالت سنجی اسناد و مدارک و ایجاد کارتابل شهروندی جهت خدمات اختصاصی به مالکان از دیگر خدماتی است که در این سامانه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه خواهد شد.
    شهردار همدان در ادامه افزود: دریافت پروانه ساختمانی یکی از ملموس‌ترین رویارویی شهروندان با شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود و اکنون تعریف ساختاری الکترونیک و هوشمند برای این موضوع از سوی شهرداری همدان، گام بلندی در راستای تسهیل این فرایند است.
    وی اضافه کرد: درحال حاضر مدیریت شهری تأکید جدی بر ارتقای سلامت اداری و شفاف‌سازی روند فعالیت بخش‌های مختلف شهرداری به نفع مردم دارد و راه‌اندازی "سامانه شهرداری الکترونیک " نیز با همین هدف از سوی مدیریت شهری همدان در حال انجام است.
    به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، سید مسعود حسینی در پایان با تأکید بر ضرورت الکترونیکی شدن خدمات شهرداری در راستای ایجاد شهر هوشمند، به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری افزود: شهروندان همدانی می‌توانند با مراجعه به نشانی http://esup.hamedan.ir/ از خدمات عمومی و با ایجاد کارتابل شهروندی از خدمات اختصاصی این سامانه بهره مند گردند.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: